Newsletter
If you want to be up to date, sign up to receive our newsletter enter your email below.
Newsletter
Tadeusz Makowski
"Girl with a lilac ribbon in hair"
oil/mahogany wood, 50,50 x 38 cm
Prezentowana praca – portret dziewczynki to forma wyrazu, w której Tadeusz Makowski najlepiej się odnajdywał. W obrazie zauważalne są cechy charakterystyczne dla stylu malarza: nowatorskie doświadczenia formy oraz koloru i bazowanie na deformacji. Makowski nawiązuje w dziele do motywu mu bliskiego, czyli maski. Na postać dziewczynki sumują się liczne obserwacje o charakterze egzystencjalnym, abstrakcyjnym czy teatralnym.
Artist | Tadeusz Makowski |
---|---|
Artist's Life | (1882 - 1932) |
Title | "Girl with a lilac ribbon in hair" |
Date | około 1920 |
Medium | oil |
Material, base | mahogany wood |
Kind | malarstwo sztalugowe |
Dimensions | 50.5 x 38 cm |
Category Name | Painting & Drawing |
Style | Ecole de Paris |
Other Notes | signed and inscribed on the reverse: 'Makowski | N. 77', paper label with a number from artist's legacy: '130 mak' and a number: '166' |
Literature | Władysława Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, p. 335, cat. no. 272 |
Requires a permit to export outside of Poland | Yes |
Opinions | opinion of Adam Konopacki from 10th of February 2001 |
Tadeusz Makowski
oil/mahogany wood, 50,50 x 38 cm
"Girl with a lilac ribbon in hair"
Artist | Tadeusz Makowski |
---|---|
Artist's Life | (1882 - 1932) |
Title | "Girl with a lilac ribbon in hair" |
Date | około 1920 |
Medium | oil |
Material, base | mahogany wood |
Kind | malarstwo sztalugowe |
Dimensions | 50.5 x 38 cm |
Category Name | Painting & Drawing |
Style | Ecole de Paris |
Other Notes | signed and inscribed on the reverse: 'Makowski | N. 77', paper label with a number from artist's legacy: '130 mak' and a number: '166' |
Literature | Władysława Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, p. 335, cat. no. 272 |
Requires a permit to export outside of Poland | Yes |
Opinions | opinion of Adam Konopacki from 10th of February 2001 |