Newsletter
If you want to be up to date, sign up to receive our newsletter enter your email below.
Newsletter
Jan Płaskociński
Cityscape
oil/paperboard, 35 x 51 cm
Jan Płaskociński był polskim malarzem, którego prace zaliczane są do nurtu naiwnego. Był także aktywnym działaczem społecznym. Jan Płaskociński malował już od dzieciństwa i był samoukiem-amatorem. Jego prace powstawały głównie w technice olejnej. Podczas II wojny światowej Płaskociński służył jako żołnierz Batalionów Chłopskich w lubelskiem. W październiku 1973 roku jego prace zostały zaprezentowane na wystawie „I naifs delia Polonia” w galerii La Feluca w Rzymie. W 1994 roku jego prace zostały wystawione w Galerii Pro Arte Georgesa Kaspera w Szwajcarii. Na początku swojej twórczości Płaskociński często przedstawiał motywy dziewcząt, jak na przykład w pracy „Koszykarki” z 1959 roku. Późniejsze dzieła malarskie Płaskocińskiego ukazywały tajemnicze postacie, wymyślne rośliny, stylizowane zwierzęta oraz ogrody odwołujące się do wyobrażenia raju. Prace artysty stały się materiałem do krótkometrażowego filmu animowanego Jana Lenicy i Waleriana Borowczyka pt. „Nagrodzone uczucie”, zrealizowanego w technice repollero (filmowanie nieruchomych plansz).
Artist | Jan Płaskociński |
---|---|
Artist's Life | (1919 - 1993) |
Title | Cityscape |
Medium | oil |
Material, base | paperboard |
Kind | malarstwo sztalugowe |
Dimensions | 35 x 51 cm |
Category Name | Painting & Drawing |
Style | sztuka naiwna |
Signature | signed lower right: 'J. Płaskociński' |
Other Notes | rama do wymiany |
Requires a permit to export outside of Poland | No |
Jan Płaskociński
oil/paperboard, 35 x 51 cm
Cityscape
Artist | Jan Płaskociński |
---|---|
Artist's Life | (1919 - 1993) |
Title | Cityscape |
Medium | oil |
Material, base | paperboard |
Kind | malarstwo sztalugowe |
Dimensions | 35 x 51 cm |
Category Name | Painting & Drawing |
Style | sztuka naiwna |
Signature | signed lower right: 'J. Płaskociński' |
Other Notes | rama do wymiany |
Requires a permit to export outside of Poland | No |