Newsletter
If you want to be up to date, sign up to receive our newsletter enter your email below.
Newsletter
Dawid Figielek
Fighting windmills
oil/canvas, 50 x 60 cm
Błędny rycerz Don Kichot z Manczy i postanowił wyruszyć w świat na koniu, którego nazwał Rosynantem. Targany obłędem, samozwańczy rycerz w swej podróży natrafił na wiatraki. Rycerz uznał je za gestykulujące olbrzymy i przymierza się do natarcia. W trakcie ataku zostaje uderzony skrzydłem wiatraka. Pod wpływem obrażenia trzeźwieje i orientuje się, że olbrzymów nie ma. Uznaje to za kolejną sztuczkę nieprzychylnego mu czarnoksiężnika… Taki opis sceny znajdziemy w powieści Miguela de Cervantesa z 1605 roku. Pisarz jawnie kpił z romansów rycerskich i postanowił w swym dziele ukazać absurdalność wielu zachować (walkę z wyimaginowanym złem, czczenie swej damy serca, która nawet nie ma świadomości, iż nią jest i tak dalej). Dawid Figielek uwiecznił moment, w którym błędny rycerz podnosi swą kopię do góry i wymierza ją wprost w kierunku wiatraka. Choć wiemy jak skończy się ów pojedynek scena i tak jest pełna dramatyzmu. W skrytości ducha, trochę kibicujemy śmiałkowi. Chcemy by jego walka z wiatrakami zakończyła się zwycięstwem…
Artist | Dawid Figielek |
---|---|
Artist's Life | (b. 1979) |
Title | Fighting windmills |
Medium | oil |
Material, base | canvas |
Kind | malarstwo sztalugowe |
Dimensions | 50 x 60 cm |
Category Name | Painting & Drawing |
Style | sztuka fantastyczna |
Signature | signed lower right: 'Timo' |
Other Notes | signed on the reverse: 'Figielek' |
Requires a permit to export outside of Poland | No |
Dawid Figielek
oil/canvas, 50 x 60 cm
Fighting windmills
Artist | Dawid Figielek |
---|---|
Artist's Life | (b. 1979) |
Title | Fighting windmills |
Medium | oil |
Material, base | canvas |
Kind | malarstwo sztalugowe |
Dimensions | 50 x 60 cm |
Category Name | Painting & Drawing |
Style | sztuka fantastyczna |
Signature | signed lower right: 'Timo' |
Other Notes | signed on the reverse: 'Figielek' |
Requires a permit to export outside of Poland | No |