Maria Melania Mutermilch

Tower of Philip the Fair in Villeneuve-les-Avignon

oil/plywood, 61 x 49,60 cm

Object ID 117342

Krajobrazy przedstawiające malownicze zakątki doliny Rodanu pojawiają się w twórczości Meli Muter od lat 30. XX wieku, przede wszystkim jednak od początku lat 40. Po ewakuacji Paryża w 1940 roku Muter zamieszkała na południu Francji, początkowo w Villeneuve-lès-Avignon, a potem w samym Awinionie. Utrzymywała się głównie z oszczędności i pracy nauczycielskiej. W żeńskim College Saint-Marie artystka uczyła rysunku, wykładała literaturę i historię sztuki. Równocześnie nie zaprzestała pracy artystycznej. W latach wojennych powstały pejzaże z okolic Awinionu i sceny rodzajowe przedstawiające charakterystyczny dla œuvre Muter motyw macierzyństwa. W tym samym czasie Muter opracowała prawdopodobnie kilka nieopublikowanych do dzisiaj utworów literackich: „Kuchnię malarską” („La cousine de la peinture”) i powieść historyczną „Patriota”. Artystka do Paryża wróciła w 1945 roku. Zamieszkała wtedy na rue Boissonnade 40. Nie ucięła jednak kontaktów zawiązanych w Awinionie w czasie okupacji; malarka jeździła na południe jeszcze w okresie powojennym, spędzając tam głównie miesiące letnie. Władze Awinionu udostępniły jej nieodpłatnie małe mieszkanie położone na zboczach skarpy z ogrodami papieskimi. Już w okresie dwudziestolecia międzywojennego krytycy zwracali uwagę na jakość jej prac pejzażowych. W czasie swoich wyjść plenerowych Muter często powracała do tych samych motywów. W jej twórczości regularnie pojawiają się widoki przedstawiające widoki Awinionu, przede wszystkim krajobrazy uchwycone z wysokiej skarpy z perspektywą na Rodan. Portretowała nabrzeża, mury i wąskie uliczki starego miasta oraz kamienne mosty na rzece. Szczególnie często w jej twórczości powraca XIV-wieczny Fort Świętego Andrzeja w Villeneuve-lès-Avignon. Artystka portretowała ten zabytek wielokrotnie, wyobrażając go jako dominantę w prowansalskim, wzgórzystym pejzażu poprzecinanym kubicznymi strukturami domów oraz srebrnozielonymi sadami oliwkowymi. W prezentowanym dziele malarka ujęła jesienny krajobraz z szerokim widokiem na Rodan. Sylwety drzew przecinają szmaragdową połać rzeki, kierując wzrok widza ku XIII-wiecznej wieży obronnej oraz XIV-wiecznemu fortowi.

More Information
Artist Maria Melania Mutermilch
Artist's Life (1876 - 1967)
Title Tower of Philip the Fair in Villeneuve-les-Avignon
Date lata 40. XX w.
Medium oil
Material, base plywood
Kind malarstwo sztalugowe
Dimensions 61 x 49.6 cm
Category Name Painting & Drawing
Style Ecole de Paris
Signature signed lower left: 'Muter'
Other Notes on the reverse an oil sketch
Requires a permit to export outside of Poland Yes
 
Return policy
If you wish to return a product, please contact Service Department 3 days from the shipment arrival.
Check the details

Maria Melania Mutermilch

oil/plywood, 61 x 49,60 cm

Tower of Philip the Fair in Villeneuve-les-Avignon

Object ID 117342
Ask for price
Details
More Information
Artist Maria Melania Mutermilch
Artist's Life (1876 - 1967)
Title Tower of Philip the Fair in Villeneuve-les-Avignon
Date lata 40. XX w.
Medium oil
Material, base plywood
Kind malarstwo sztalugowe
Dimensions 61 x 49.6 cm
Category Name Painting & Drawing
Style Ecole de Paris
Signature signed lower left: 'Muter'
Other Notes on the reverse an oil sketch
Requires a permit to export outside of Poland Yes
Search engine powered by ElasticSuite