Newsletter
If you want to be up to date, sign up to receive our newsletter enter your email below.
Newsletter
Wilhelm Sasnal
"Smuggling"
ink/paper, 212 x 264 cm
„Moj umysł nie jest w stanie wyprodukować fikcji. Zawsze staram się bazować na czymś, co istnieje”. – WILHELM SASNAL Sztuka Wilhelma Sasnala często jest komentarzem do otaczającej artystę rzeczywistości. Sasnal ze szczerością przyznaje, że najbardziej inspiruje się tym, co go otacza. Równocześnie nie boi się odwoływać do trudnych czy kontrowersyjnych tematów. Jak sam o sobie mówi, jest „malarzem realizmu”. Przerabia na malarstwo wszystko, co go intryguje, tym samym dzieląc się z odbiorcą wrażliwością spojrzenia i czujną obserwacją społeczeństwa. W momencie powstania prezentowanej w ofercie pracy artysta przebywał w USA na zaproszenie Chinati Foundation w Marfie w stanie Teksas. Sasnal przyznaje, że amerykańska kultura silnie wpłynęła na jego sztukę i sposób postrzegania świata. Z dystansem należy podejść do jego słów: „Szybko się okazało, że teksańska kultura totalnie nas wciągnęła, to było niesamowite! Byłem nawet bliski tego, żeby w Wal-Marcie kupić wiatrówkę! Wiesz, żeby sobie postrzelać dla przyjemności. Strasznie dziwne uczucie, bo zawsze uważałem się za pacyfistę” (15 stuleci. Rozmowa z Wilhelmem Sasnalem, Jakub Banasiak, Wydawnictwo Czarne, Wołoniec 2017, s. 145). Aktualnym w Stanach tematem byli przemytnicy, którzy szmuglowali nie tylko nielegalne towary czy broń, ale także ludzi, którzy niejednokrotnie tracili podczas akcji zdrowie i życie. Prace powstałe podczas pobytu Sasnala w Teksasie, w tym prezentowany „Przemytnik”, zebrane zostały na wystawie w The LockerPlant. Artysta zdecydował się zakleić okna budynku tak, aby odwiedzający mogli przyglądać się ekspozycji przez niewielkie okrągłe otwory przypominające lufę broni. Wydźwięk wystawy miał prowadzić skojarzenia ku zbrodni i kryminalnej atmosferze. Ważną rolę odegrała muzyka, która była dla artysty istotna również w życiu prywatnym. Ekspozycji towarzyszyła grana na żywo muzyka heavy metalowego zespołu SPIC.
Artist | Wilhelm Sasnal |
---|---|
Artist's Life | (b. 1972) |
Title | "Smuggling" |
Date | 2005 |
Medium | ink |
Material, base | paper |
Kind | szkice i rysunki |
Dimensions | 212 x 264 cm |
Category Name | Painting & Drawing |
Style | nowe pokolenie po 1989 |
Other Notes | the sticker of the Anton Kern Gallery on the reverse |
Requires a permit to export outside of Poland | No |
Exhibited | Wilhelm Sasnal, solo exhibition, Anton Kern Gallery, New Jork, USA, 19.05-18.06.2005 Wilhelm Sasnal, Chinati Artist in Residence, The Locker Plant, Marfa, Texas, USA, April 2005 |
Wilhelm Sasnal
ink/paper, 212 x 264 cm
"Smuggling"
Artist | Wilhelm Sasnal |
---|---|
Artist's Life | (b. 1972) |
Title | "Smuggling" |
Date | 2005 |
Medium | ink |
Material, base | paper |
Kind | szkice i rysunki |
Dimensions | 212 x 264 cm |
Category Name | Painting & Drawing |
Style | nowe pokolenie po 1989 |
Other Notes | the sticker of the Anton Kern Gallery on the reverse |
Requires a permit to export outside of Poland | No |
Exhibited | Wilhelm Sasnal, solo exhibition, Anton Kern Gallery, New Jork, USA, 19.05-18.06.2005 Wilhelm Sasnal, Chinati Artist in Residence, The Locker Plant, Marfa, Texas, USA, April 2005 |