Newsletter
Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje dotyczące oferty Desa Home - zapisz się do naszego newslettera.
Newsletter
Tamara Łempicka
"Portret Iry Perrot"
gouttelette/papier, 82 x 127 cm
Praca występuje wyłącznie w stu egzemplarzach, z czego jeden zawsze zostaje zachowany w archiwum Rosenstiela.
Autor | Tamara Łempicka |
---|---|
Daty życia autora | (1894 Moskwa - 1980 Cuernavaca, Meksyk) |
Tytuł | "Portret Iry Perrot" |
Technika | gouttelette |
Materiał | papier |
Rodzaj | grafika warsztatowa |
Wymiary | 82 x 127 cm |
Typ obiektu | grafika |
Styl | art déco |
Opis szczegółowy | Portret Iry Perrot to bardzo bogate kubistyczne przedstawienie. Owa obfitość objawia się za pomocą użytej czerwieni, kształtnej formy oraz świadomego światłocienia. Praca skrywa w sobie ogromny ładunek emocjonalny ze względu na samą jej bohaterkę. Ira Perrot była bowiem bliską przyjaciółką i kochanką artystki, a przy tym hedonistką czerpiącą z życia. Mimo charakterystycznych trójwymiarowych kształtów skrywanych pod warstwami sukienki, dostrzec możemy wysublimowaną kobiecość portretowanej. |
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski | Nie |
Tamara Łempicka
gouttelette/papier, 82 x 127 cm
"Portret Iry Perrot"
Autor | Tamara Łempicka |
---|---|
Daty życia autora | (1894 Moskwa - 1980 Cuernavaca, Meksyk) |
Tytuł | "Portret Iry Perrot" |
Technika | gouttelette |
Materiał | papier |
Rodzaj | grafika warsztatowa |
Wymiary | 82 x 127 cm |
Typ obiektu | grafika |
Styl | art déco |
Opis szczegółowy | Portret Iry Perrot to bardzo bogate kubistyczne przedstawienie. Owa obfitość objawia się za pomocą użytej czerwieni, kształtnej formy oraz świadomego światłocienia. Praca skrywa w sobie ogromny ładunek emocjonalny ze względu na samą jej bohaterkę. Ira Perrot była bowiem bliską przyjaciółką i kochanką artystki, a przy tym hedonistką czerpiącą z życia. Mimo charakterystycznych trójwymiarowych kształtów skrywanych pod warstwami sukienki, dostrzec możemy wysublimowaną kobiecość portretowanej. |
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski | Nie |