FAQ dla kupujących

1. Jakie przedmioty znajdę na stronie Desa Home?

Na stronie Desa Home znajdują się zarówno dzieła sztuki, od malarstwa dawnego poprzez malarstwo współczesne, grafikę, fotografię, rzeżbę, po komiks i ilustrację, jak również przedmioty z kategorii: meble, antyki, obiekty wzornictwa przemysłowego i vintage oraz wszelkiego typu akcesoria, dzięki którym wnętrza Twojego mieszkania zyskają charakter i przejdą prawdziwą metamorfozę.

2. Dlaczego warto kupować na Desa Home?

Przedmioty, które znajdziesz na naszej stronie, zostały poddane starannej selekcji przeprowadzonej przez Zespół Specjalistów Desa Home, składający się z najlepszych historyków sztuki, konserwatorów i ekspertów, posiadających wieloletnie doświadczenie w wycenie i potwierdzaniu autentyczności dzieł sztuki. Wszystkie przedmioty, zanim trafiły na stronę Desa Home, przeszły konserwację i zostały odpowiednio zabezpieczone, posiadają również certyfikat autentyczności. Kupując na Desa Home masz pewność, że przedmioty pochodzą z zaufanego źródła oraz że ich wartość została przez nas należycie oszacowana i sprawdzona.

3. Skąd pochodzą sprzedawane na Desa Home przedmioty?

Przedmioty znajdujące się na stronie Desa Home pochodzą od kolekcjonerów i osób prywatnych. Wszystkie pochodzą z zaufanego źródła, przeszły odpowiednią selekcję i, w stosownych przypadkach, zostały poddane renowacji, a ich wartość została przez nas należycie oszacowana i sprawdzona.

4. Czy istnieje możliwość obejrzenia na żywo przedmiotów wystawionych na sprzedaż za pośrednictwem Desa Home?

Oczywiście. Wszystkie przedmioty znajdujące się na stronie Desa Home można obejrzeć po uprzednim umówieniu się na spotkanie z Doradcą Klienta w Biurze Desa Home. Biuro czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. od 11:00 do 19:00 oraz w soboty od 11:00 do 16:00. Ze względu jednak na brak możliwości rezerwowania przedmiotów i ich unikalność, w przypadku zainteresowania obiektem doradzamy jak najszybsze podejmowanie decyzji.

5. Jak zapłacę za zakupy na Desa Home?

Za przedmioty zakupione na stronie Desa Home zapłacisz kartą płatniczą, szybkim bądź tradycyjnym przelewem. W przypadku zakupienia przedmiotu w Biurze Sprzedaży w siedzibie Desa Home, możliwa jest również płatność gotówką.

6. Jakie są koszty dostawy zakupionego przeze mnie przedmiotu?

Koszty dostawy podane są przy obiekcie na stronie sklepu Desa Home. Ze względu na bezpieczeństwo sprzedawanych przez nas obiektów, są one indywidualnie pakowane i indywidualnie wysyłane. Dlatego też koszty dostawy sumują się. Jeśli kupiłeś więc dwa produkty, których koszt dostawy to, odpowiednio, 29 zł i 99 zł, w sumie zapłacisz 128 zł. Wyjątkiem jest zakup obiektów w kategorii Plakat. W tym przypadku przedmioty te mogą zostać bezpiecznie zapakowane do jednej przesyłki, a zatem koszt transportu jest jeden.

W szczególnych przypadkach, gdy na stronie sklepu nie podano kosztu transportu, przy obiekcie znajduje się informacja „poproś o indywidualną wycenę transportu”. Podaj naszemu pracownikowi kod pocztowy doręczenia, a wrócimy do Ciebie z najlepszą ofertą transportu. Brak podanej na stronie ceny transportu wynika ze specyfiki produktu, którym jesteś zainteresowany. Naszym celem jest merytoryczna ocena ryzyka transportu, tak aby wybrać jak najbezpieczniejszą metodę dostawy. Pamiętaj że, z uwagi na wartość materialną i artystyczną dostarczanych obiektów, wszystkie nasze transporty są ubezpieczone.

7. Czy mogę odebrać zakupiony obiekt osobiście? Jeśli tak, w jakim czasie?

Tak, istnieje taka możliwość. Wystarczy przy zamówieniu zaznaczyć opcję „odbiór osobisty”. O możliwości odbioru powiadomimy Cię w osobnym mailu. Szacunkowy czas przygotowania obiektu do odbioru wynosi od 1 do 3 dni roboczych. Odbiór osobisty jest bezpłatny.

8. Czy możliwe jest wysłanie zakupionych przeze mnie przedmiotów za granicę?

Tak, większość obiektów wysyłamy za granicę, także poza obszar Unii Europejskiej. Jednym z etapów finalizowania zakupu jest wypełnienie formularza z adresem dostawy. Po jego uzupełnieniu, na podstawie podanego kodu pocztowego, automatycznie wyliczymy koszt wysyłki danego obiektu. Koszt transportu zawiera faktyczny koszt usługi kurierskiej wraz z ubezpieczeniem. Koszt ten nie obejmuje opłat celno-podatkowych związanych z importem obiektów do kraju docelowego. Opłaty te dotyczą przede wszystkim krajów poza Unią Europejską i są indywidualne dla każdego państwa.

Powołując się na Ustawę z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz.U. 2003 Nr 162 poz. 1568) transport obiektów oznaczonych kategorią „Tylko wysyłka krajowa” realizujemy wyłącznie na terenie Polski.

W szczególnych przypadkach, gdy przy obiekcie znajduje się informacja „poproś o indywidualną wycenę transportu” nasz pracownik, na podstawie podanego przez Ciebie kodu pocztowego, przygotowuje kalkulację wysyłki. Wycena indywidualna dotyczy obiektów ponadgabarytowych oraz specyficznych ze względu na delikatność i technikę wykonania. Pamiętaj, że wszystkie nasze transporty są ubezpieczone.

9. Kiedy zakupiony przeze mnie przedmiot zostanie do mnie wysłany?

Większość obiektów wysyłamy w ciągu 48h od daty zaksięgowania przelewu na koncie. Maksymalny czas wydania zamówienia kurierowi to 5 dni roboczych. Czas dostarczenia przesyłki w Polsce to zwykle 2 dni robocze. Aby sprawdzić status paczki skorzystaj z numeru listu przewozowego, który otrzymałeś w mailu.

10. Gdzie mogę sprawdzić status wysyłki?

Gdy przesyłka zostanie wysłana, dostaniesz maila z numerem listu przewozowego, który pozwoli Ci na śledzenie paczki online. W przypadku wyceny indywidualnej otrzymasz maila od naszego pracownika ze szczegółami transportu.

11. W jaki sposób dostarczane są zakupione w Desa Home przedmioty?

Za obsługę logistyczną sklepu odpowiada Rea Art Logistics, firma z wieloletnim doświadczeniem w transporcie dzieł sztuki. Dostawy realizujemy za pośrednictwem sprawdzonych firm kurierskich i zaufanych podwykonawców. Niektóre towary dostarczamy naszą wyspecjalizowaną flotą Rea Art Logistics. Wszystkie nasze transporty są ubezpieczone. Płatność za transport następuje przy opłaceniu zamówienia. Klient otrzymuje informację mailową o rozpoczęciu procesu realizacji wysyłki.

12. Czy kupiony przeze mnie przedmiot zostanie odpowiednio zabezpieczony przed wysyłką?

Obsługą logistyczną Desa Home zajmuje się firma Rea Art Logistics, posiadająca wieloletnie doświadczenie w pakowaniu dzieł sztuki i delikatnych przedmiotów. Każdy obiekt pakowany jest w staranny i profesjonalny sposób. Odpowiednie pakowanie wymaga czasu, ale daje gwarancję bezpiecznego transportu. Materiały do pakowania wybierane są indywidualnie, w zależności od rodzaju obiektu. Paczki są oklejone naklejkami typu: UWAGA SZKŁO, OSTROŻNIE. Pamiętaj, aby przy odbiorze przesyłki od kuriera zwrócić uwagę na opakowanie oraz sprawdzić jego zawartość. W przypadku uszkodzenia obiektu, w obecności kuriera, należy spisać protokół szkody, a następnie skontaktować się z nami.

13. Czy mogę zwrócić zakupiony przedmiot?

Wszystkie przedmioty zakupione na stronie Desa Home, zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014, poz. 827 ze zm.) mogą zostać zwrócone bez podawania przyczyny. W ciągu 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, otrzymają Państwo zwrot płatności. Zakupiony przedmiot należy odesłać na adres Desa Home odpowiednio zabezpieczony i zapakowany. Koszty zwrotu ponosi kupujący.

14. Czy mogę złożyć reklamacje obiektu?

Obiekty uszkodzone bądź nietożsame z opisem umieszczonym na stronie Desa Home podlegają reklamacji. Formularz reklamacji należy wypełnić i przesłać na adres: [email protected] wraz z załączeniem zdjęć obrazujących uszkodzenia/wady produktów oraz wskazaniem oczekiwanego rozwiązania. Reklamacja, zgodnie z obowiązującym prawem, zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni.