FAQ dla sprzedających

1. Co można wystawić w Desa Home?

Przyjmujemy artystycznie wartościowe obrazy, rzeźby, biżuterię, zegary, rzemiosło artystyczne, meble, design, porcelanę, srebra, plakaty, oryginalne rysunki, grafiki, fotografie artystyczne, militaria oraz inne zabytkowe i wyjątkowe przedmioty, które mogą zainteresować kolekcjonerów i miłośników pięknych wnętrz.

2. Czy obiekty należy w jakiś sposób przygotować do wyceny?

Przed dostarczeniem obrazu do Desa Home nie należy wyjmować go z ram, czyścić we własnym zakresie, zdrapywać nalepek wystawowych na odwrocie. Uszkodzonych rzeźb, mebli lub porcelany nie należy również samodzielnie sklejać, srebra nie muszą być zaś wyczyszczone. Każdy obiekt powinien być dostarczony w stanie oryginalnym. W stosownych przypadkach czyszczeniem lub konserwacją zajmą się nasi Specjaliści.

3. Jak zgłosić obiekt do sprzedaży?

W celu zgłoszenia obiektu do sprzedaży nie trzeba nawet wychodzić z domu. Wystarczy skontaktować się z naszym Biurem Przyjęć i przedstawić obiekt, który chcesz sprzedać. Potrzebne będą do tego jego podstawowe dane oraz zdjęcie. Po dokonaniu wstępnej oceny obiektu, poprosimy o jego dostarczenie do Desa Home.

Aby zgłosić obiekt do sprzedaży możesz skorzystać z jednej z trzech poniższych możliwości:

▪ za pośrednictwem naszej strony internetowej prześlij nam uzupełniony formularz zgłoszenia obiektu do oceny
▪ na adres [email protected] prześlij zdjęcie i opis obiektu
▪ zgłoś się do nas osobiście, przynosząc przeznaczony do sprzedaży obiekt do Biura Obsługi Klienta; biuro czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. od 11:00 do 19:00 oraz w soboty od 11:00 do 16:00.

Po zweryfikowaniu wyceny i uzgodnieniu warunków sprzedaży przygotowujemy Umowę Komisu. W następnej kolejności zapraszamy do jej podpisania w naszym Biurze bądź wysyłamy pocztą tradycyjną lub elektroniczną. Po podpisaniu umowy komisowej przez obydwie strony obiekt jest gotowy, by trafić do Desa Home.

4. W jaki sposób wyceniane są obiekty przekazane do sprzedaży?

Dostarczony obiekt zostanie poddany profesjonalnej wycenie mającej na celu ustalenie jego wartości. Ostateczna wycena możliwa jest dopiero po obejrzeniu obiektu na żywo. Wówczas poprosimy o dostarczenie obiektu do naszej siedziby. Następnie obiekt zostaje przekazany do Komisji Ocen, podczas której grono naszych ekspertów sprawdza i potwierdza autentyczność dzieła oraz ustala jego wartość rynkową. Wycena, stanowiąca część procesu sprzedaży, jest bezpłatna.

5. Jak wygląda ubezpieczenie przekazanego obiektu i jego depozyt?

Po zakwalifikowaniu Twojego obiektu do sprzedaży w Desa Home zostaje on ubezpieczony na kwotę określoną w dokumencie depozytowym oraz przekazany do bezpiecznego zmagazynowania. Dzięki temu możesz mieć pewność, że podczas całego okresu przygotowań do sprzedaży jest on przez nas w pełni chroniony.

6. Co dzieje się z przeznaczonym na sprzedaż obiektem?

Obiekt, którego sprzedaż nam zlecisz, zostanie zaprezentowany i szczegółowo opisany na stronie Desa Home.

7. Jaka jest prowizja od sprzedaży?

Prowizja zaczyna się już od 15%. Jej wysokość zależy od wartości obiektu i ustalonych warunków współpracy. Prowizja zawiera podatek VAT, dzięki czemu nie musisz dodatkowo rozliczać się z Urzędem Skarbowym.

8. Czy muszę płacić podatek od sprzedanego obiektu?

Kwestie te są szczegółowo opisane w regulaminie. Jeśli sprzedaż obiektu nie stanowi podstawy Twojej działalności gospodarczej i prowadzisz ją dłużej niż 6 miesięcy, wykazywanie przychodu ze sprzedaży w zeznaniu podatkowym nie jest konieczne. Sytuacja ulega zmianie, jeśli sprzedającym dzieło jest jego twórca.

9. W jakim czasie otrzymam zapłatę za przekazany obiekt?

Płatność za obiekt dokonywana jest przelewem bankowym w terminie 28 dni roboczych od daty jego sprzedaży pod warunkiem przekazania pełnej kwoty przez nabywcę. Przelew wykonywany jest na podane w Umowie Komisu konto, o ile nie uzgodniono innej metody płatności. Płatność realizowana jest w złotówkach. Jeżeli wymagana jest zapłata w walucie innej niż złotówki, kosztami związanymi z zakupem waluty i dokonaniem płatności w wybranej walucie obciąża się sprzedającego. Informacja o zrealizowaniu płatności przekazana zostaje mailowo.

Jeżeli chcesz wystawić swój produkt na DESA Home

Zgłoś obiekt do wyceny

Brakuje tu odpowiedzi na Twoje pytania?

Skontaktuj się z nami