Otolia Kraszewska

Dama z różą herbacianą

olej/deska, 36 x 31 cm

ID obiektu 139016

Pochodziła z Żytomierza w zaborze rosyjskim, później w wyniku wydarzeń związanych z powstaniem styczniowym trafiła do Tambowa w Rosji, a następnie do Mediolanu, Lwowa i Krymu, gdzie prawdopodobnie kształciła się artystycznie. W swoim życiorysie z 1919 napisała, że przyjechała do Monachium w 1885 dzięki stypendium otrzymanemu od swojego nauczyciela – profesora Ivana K. Ajwazowskiego. W Niemczech jej nauczycielem został profesor Akademii Monachijskiej Franz Roubaud. Nie ma jednak jak dotąd dowodów na naukę Kraszewskiej w jakiejkolwiek z monachijskich pracowni artystycznych. Twórczość artystki obejmuje przede wszystkim trzy obszary: olejne malarstwo rodzajowe – w tym liczne przedstawienia kwiatów, działalność ilustratorską w niemieckiej prasie oraz sztukę użytkową, tj. malowane wachlarze. Malarstwo Kraszewskiej należy do nurtu rodzajowego o charakterze przede wszystkim sentymentalnym. Pokazywała swoje prace na wystawach stowarzyszeń artystów w kraju i za granicą. Lubiła tematykę „salonową”, ukazywała eleganckie kobiety w stylizowanych wnętrzach, zwierzające się kobiety, młode pary. W jej dorobku są również obrazy religijne oraz przedstawienia kwiatów. Była aktywną portrecistką, choć znane są tylko portrety związane z rodziną Józefa Brandta oraz autoportrety artystki. W swoich pracach akcentowała estetykę, prace miały wzbudzać pozytywne emocje, być atrakcyjne i pożądane. Można powiedzieć, że była nonszalancką romantyczką. Jej styl malarski był poprawny warsztatowo, a przestrzeń malarska jest opracowana z różnym natężeniem uwagi. Zadaniem widza jest odkrywanie i podążanie za finezyjnie malowanymi detalami i ukrytymi przedmiotami opowiadającymi historię. Fascynowała się modą, wykazywała różnorodność w doborze strojów, a jej bohaterki są nie tylko rozmarzone, lecz także często lekko frywolne w ubiorze. Nastrój scen budowała detalami i światłem, a desenie sukien i zdobienia były dla niej środkiem do budowania atmosfery przedstawień. W jej twórczości powtarzają się motywy związane z biżuterią, szczególnie perłami. Walory estetyczne nie były jednak dominujące wobec poszukiwań psychologicznych w twórczości Kraszewskiej.

Więcej informacji
Autor Otolia Kraszewska
Daty życia autora (1859 Żytomierz - 1945 Monachium)
Tytuł Dama z różą herbacianą
Technika olej
Materiał deska
Rodzaj malarstwo sztalugowe
Wymiary 36 x 31 cm
Typ obiektu malarstwo i rysunek
Styl modernizm
Sygnatura sygnowany p.g.: 'OKraszewska"
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski Tak
 
Polityka zwrotów
Aby zwrócić obiekt skontaktuj się z Biurem Obsługi w ciągu 3 dni od otrzymania przesyłki
Sprawdź szczegóły

Otolia Kraszewska

olej/deska, 36 x 31 cm

Dama z różą herbacianą

ID obiektu 139016
55000 PLN
Szczegóły
Więcej informacji
Autor Otolia Kraszewska
Daty życia autora (1859 Żytomierz - 1945 Monachium)
Tytuł Dama z różą herbacianą
Technika olej
Materiał deska
Rodzaj malarstwo sztalugowe
Wymiary 36 x 31 cm
Typ obiektu malarstwo i rysunek
Styl modernizm
Sygnatura sygnowany p.g.: 'OKraszewska"
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski Tak
Search engine powered by ElasticSuite