Maria Melania Mutermilch

Wieża Filipa Pięknego w Villeneuve-lès-Avignon

olej/sklejka, 61 x 49,60 cm

ID obiektu 117342

Krajobrazy przedstawiające malownicze zakątki doliny Rodanu pojawiają się w twórczości Meli Muter od lat 30. XX wieku, przede wszystkim jednak od początku lat 40. Po ewakuacji Paryża w 1940 roku Muter zamieszkała na południu Francji, początkowo w Villeneuve-lès-Avignon, a potem w samym Awinionie. Utrzymywała się głównie z oszczędności i pracy nauczycielskiej. W żeńskim College Saint-Marie artystka uczyła rysunku, wykładała literaturę i historię sztuki. Równocześnie nie zaprzestała pracy artystycznej. W latach wojennych powstały pejzaże z okolic Awinionu i sceny rodzajowe przedstawiające charakterystyczny dla œuvre Muter motyw macierzyństwa. W tym samym czasie Muter opracowała prawdopodobnie kilka nieopublikowanych do dzisiaj utworów literackich: „Kuchnię malarską” („La cousine de la peinture”) i powieść historyczną „Patriota”. Artystka do Paryża wróciła w 1945 roku. Zamieszkała wtedy na rue Boissonnade 40. Nie ucięła jednak kontaktów zawiązanych w Awinionie w czasie okupacji; malarka jeździła na południe jeszcze w okresie powojennym, spędzając tam głównie miesiące letnie. Władze Awinionu udostępniły jej nieodpłatnie małe mieszkanie położone na zboczach skarpy z ogrodami papieskimi. Już w okresie dwudziestolecia międzywojennego krytycy zwracali uwagę na jakość jej prac pejzażowych. W czasie swoich wyjść plenerowych Muter często powracała do tych samych motywów. W jej twórczości regularnie pojawiają się widoki przedstawiające widoki Awinionu, przede wszystkim krajobrazy uchwycone z wysokiej skarpy z perspektywą na Rodan. Portretowała nabrzeża, mury i wąskie uliczki starego miasta oraz kamienne mosty na rzece. Szczególnie często w jej twórczości powraca XIV-wieczny Fort Świętego Andrzeja w Villeneuve-lès-Avignon. Artystka portretowała ten zabytek wielokrotnie, wyobrażając go jako dominantę w prowansalskim, wzgórzystym pejzażu poprzecinanym kubicznymi strukturami domów oraz srebrnozielonymi sadami oliwkowymi. W prezentowanym dziele malarka ujęła jesienny krajobraz z szerokim widokiem na Rodan. Sylwety drzew przecinają szmaragdową połać rzeki, kierując wzrok widza ku XIII-wiecznej wieży obronnej oraz XIV-wiecznemu fortowi.

Więcej informacji
Autor Maria Melania Mutermilch
Daty życia autora (1876 Warszawa - 1967 Paryż)
Tytuł Wieża Filipa Pięknego w Villeneuve-lès-Avignon
Czas powstania lata 40. XX w.
Technika olej
Materiał sklejka
Rodzaj malarstwo sztalugowe
Wymiary 61 x 49,6 cm
Typ obiektu malarstwo i rysunek
Styl Ecole de Paris
Sygnatura sygnowany l.d.: 'Muter'
Opis szczegółowy na odwrociu szkic kompozycji olejnej
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski Tak
 
Polityka zwrotów
Aby zwrócić obiekt skontaktuj się z Biurem Obsługi w ciągu 3 dni od otrzymania przesyłki
Sprawdź szczegóły

Maria Melania Mutermilch

olej/sklejka, 61 x 49,60 cm

Wieża Filipa Pięknego w Villeneuve-lès-Avignon

ID obiektu 117342
Zapytaj o wycenę
Szczegóły
Więcej informacji
Autor Maria Melania Mutermilch
Daty życia autora (1876 Warszawa - 1967 Paryż)
Tytuł Wieża Filipa Pięknego w Villeneuve-lès-Avignon
Czas powstania lata 40. XX w.
Technika olej
Materiał sklejka
Rodzaj malarstwo sztalugowe
Wymiary 61 x 49,6 cm
Typ obiektu malarstwo i rysunek
Styl Ecole de Paris
Sygnatura sygnowany l.d.: 'Muter'
Opis szczegółowy na odwrociu szkic kompozycji olejnej
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski Tak
Search engine powered by ElasticSuite