Francis Hewitt

"Treasure Trove"

akryl/płótno, płyta pilśniowa, 61 x 61 cm

ID obiektu 122936

ANONIMA GROUP – W KONTRZE DO KOMERCJALIZACJI SZTUKI Hewitt swoją postawę artystyczną ukształtował w czasie studiów na Carnegie Institute of Technology w Pittsburgu w latach 1945-58. Edukacja ta podejmowana w duchu Bauhausu pozwoliła Hewittowi opanować do perfekcji posługiwanie się szerokim zakresem materiałów oraz technik. Jednocześnie, na zajęciach związanych z drukiem oraz technikami powielania, dzielił szkolną ławkę z Edwinem Mieczkowskim. Obu artystów łączyła pasja do rysunku oraz wielogodzinne dyskusje wokół sztuki oraz techniki, które doprowadziły ich do Cleveland Institute of Art, jednego z najważniejszych ośrodków op-artu, gdzie Hewitt prowadził działalność dydaktyczną w 1964. Okres ten, przypadający również na czas powstania prezentowanej pracy, był szczególnie znamienny dla postawy artysty, który również doktoryzował się w estetyce oraz psychologii percepcji na Cave Western Reserve University. Pod koniec lat 60. Hewitt kontynuował naukę w Oberlin Collage, gdzie poznał Ernsta Benkerta. To właśnie z nim oraz Edwinem Mieczkowskim założyli kolektyw „Anonima Group”. Na powstanie teoretycznych podstaw grupy wpłynęły liczne publikacje artysty, bazujących na postawie historyka sztuki Charlesa Parkhusta oraz jego teorii kolorów, opierającej się na ich estetycznym i technicznym oddziaływaniu. Założenia oraz teoretyczny dorobek „Anonima Group” inspirowały kolejne pokolenia twórców do podejmowania kolaboracyjnych działań, stojących w opozycji wobec postępującej popularyzacji oraz komercjalizacji świata sztuki. Dla Hewitta sztuka była łącznikiem i wspólnym ogniwem pomiędzy zamysłem a bezpośrednim doświadczeniem. Dzieła mogą łączyć także percepcję z pojęciem, stając się tym samym częścią nauk empirycznych, stawiających pytania o możliwe konceptualne systemy, pozostające w relacji z naszym doświadczeniem. Pełnym odzwierciedleniem jego postawy artystycznej jest prezentowana praca „Sheeler’s Facade”, gdzie odpowiednie zestawienia figur geometrycznych tworzą intrygującą iluzję przestrzenności. Na początku lat 70. Hewitt przeniósł się do Vermont, gdzie wykładał na tamtejszym uniwersytecie do 1992. W tym samym roku, trzy miesiące po śmierci artysty, odbyła się monumentalna retrospektywna wystawa jego prac w Robert Hull Fleming Museum w Vermont. Dzieła Hewitta znajdują się w zbiorach m.in. Cleveland Museum of Art, w Museum of Modern Art w Caracas i Muzeum Sztuki w Łodzi.

Więcej informacji
Autor Francis Hewitt
Daty życia autora (1932 - 1996 )
Tytuł "Treasure Trove"
Czas powstania 1965
Technika akryl
Materiał płótno, płyta pilśniowa
Rodzaj malarstwo sztalugowe
Wymiary 61 x 61 cm
Typ obiektu malarstwo i rysunek
Styl Op-art
Sygnatura sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Francis R Hewitt | "TREASURE TROVE" | 24" x 24" ACRYLIC ON | CANVAS BOARD | MAY 1965 LONDON'
Opis szczegółowy D. Wigmore Fine Art Inc. label with the artwork's description on the reverse
Literatura Obrazy czarno-białe i szare, katalog wystawy, Galeria Foksal, Warszawa, 1966, poz. kat. 10, s. 17 (lista prac)
Praca w archiwum Anonima Group pod rokiem 1964, dostęp online: https://www.anonimagroup.org/works/1964 [dostęp: 13.11.2023]
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski Tak
Wystawiany Black/White and Gray Paintings 24" Square, Anonima Gallery, Nowy Jork, styczeń 1966
Anonima Group, Institute of Contemporary Arts, Londyn, luty 1966
Anonima Group. Obrazy czarno-białe i szare, Galeria Foksal, Warszawa, lipiec 1966
 
Polityka zwrotów
Aby zwrócić obiekt skontaktuj się z Biurem Obsługi w ciągu 3 dni od otrzymania przesyłki
Sprawdź szczegóły

Francis Hewitt

akryl/płótno, płyta pilśniowa, 61 x 61 cm

"Treasure Trove"

ID obiektu 122936
Zapytaj o wycenę
Szczegóły
Więcej informacji
Autor Francis Hewitt
Daty życia autora (1932 - 1996 )
Tytuł "Treasure Trove"
Czas powstania 1965
Technika akryl
Materiał płótno, płyta pilśniowa
Rodzaj malarstwo sztalugowe
Wymiary 61 x 61 cm
Typ obiektu malarstwo i rysunek
Styl Op-art
Sygnatura sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'Francis R Hewitt | "TREASURE TROVE" | 24" x 24" ACRYLIC ON | CANVAS BOARD | MAY 1965 LONDON'
Opis szczegółowy D. Wigmore Fine Art Inc. label with the artwork's description on the reverse
Literatura Obrazy czarno-białe i szare, katalog wystawy, Galeria Foksal, Warszawa, 1966, poz. kat. 10, s. 17 (lista prac)
Praca w archiwum Anonima Group pod rokiem 1964, dostęp online: https://www.anonimagroup.org/works/1964 [dostęp: 13.11.2023]
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski Tak
Wystawiany Black/White and Gray Paintings 24" Square, Anonima Gallery, Nowy Jork, styczeń 1966
Anonima Group, Institute of Contemporary Arts, Londyn, luty 1966
Anonima Group. Obrazy czarno-białe i szare, Galeria Foksal, Warszawa, lipiec 1966
Search engine powered by ElasticSuite