Newsletter
Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje dotyczące oferty Desa Home - zapisz się do naszego newslettera.
Newsletter
Tadeusz Sieklucki
Formy przestrzenne z wnętrza Hotelu Silesia
mechaniczna/metal, 206 x 80 x 106 cm, 107 x 90 x 80 cm
Charakterystyczną cechą w twórczości Tadeusza Siekluckiego było otwieranie form na światło i przestrzeń. Dorota Grubba-Thiede wskazuje na obecność w pracach rzeźbiarza wariacyjnie traktowanego motywu wstęgi Möbiusa. Po 1960 roku Sieklucki buduje rozległe, wielometrowe, niemal architektoniczne przestrzenne struktury. Najbardziej znaną pracą tego typu była realizacja wykonana podczas warszawskiego biennale w 1968 roku. Innym przykładem może być Kompozycja z lat 70. XX wieku usytuowana przy Agrykoli w Warszawie, nazywana potocznie „Uchem”. Katowicki fryz skomponowany jako horyzontalna sekwencja ażurowych form był kontynuacją myślenia Siekluckiego o wstędze Möbiusa. Artysta przeniósł do wnętrza i dostosował do jego skali formy realizowane dotąd w przestrzeni publicznej.
Autor | Tadeusz Sieklucki |
---|---|
Daty życia autora | (1925 - 1994) |
Tytuł | Formy przestrzenne z wnętrza Hotelu Silesia |
Technika | mechaniczna |
Materiał | metal |
Rodzaj | rzeźba monumentalna |
Wymiary | 206 x 80 x 106 cm, 107 x 90 x 80 cm |
Typ obiektu | rzeźba |
Styl | design |
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski | Nie |
Tadeusz Sieklucki
mechaniczna/metal, 206 x 80 x 106 cm, 107 x 90 x 80 cm
Formy przestrzenne z wnętrza Hotelu Silesia
Autor | Tadeusz Sieklucki |
---|---|
Daty życia autora | (1925 - 1994) |
Tytuł | Formy przestrzenne z wnętrza Hotelu Silesia |
Technika | mechaniczna |
Materiał | metal |
Rodzaj | rzeźba monumentalna |
Wymiary | 206 x 80 x 106 cm, 107 x 90 x 80 cm |
Typ obiektu | rzeźba |
Styl | design |
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski | Nie |