Newsletter
Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje dotyczące oferty Desa Home - zapisz się do naszego newslettera.
Newsletter
Czesław Wasilewski
W drodze na targ koński
olej/płótno, 50 x 80 cm
Czesław Wasilewski należał do najpopularniejszych artystów warszawskich doby międzywojnia. Był kontynuatorem wielkiej tradycji polskiego malarstwa sięgającej twórczości polskich monachijczyków. Prace stworzone jego ręką właściwie zawsze cieszyły się niesłabnącym zainteresowaniem miłośników sztuki. Artysta nie odebrał akademickiego wykształcenia - począwszy od 1911 roku jedynie przez jakiś czas studiował w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych. Prawdziwą szkołą i doświadczeniem, które zdecydowało o charakterze jego twórczości była paroletnia współpraca z Wojciechem Kossakiem (1913-17). O tym, że współpraca była bliska świadczyć może fakt, że przynajmniej na początku lat 20. XX w. zajmował się przygotowywaniem podmalówki do obrazów mistrza. W tematycznym repertuarze Wasilewskiego dominują zaprzęgi, sanny, trójki, ułańskie patrole, wyjazdy na polowania, napady wilków, kuropatwy, łosie czy dziki w lesie. Słowem – wszystko to z czym kojarzona jest twórczość polskich monachijczyków. Wasilewski wypracował swój indywidualny malarski styl.
Autor | Czesław Wasilewski |
---|---|
Daty życia autora | (1875 Warszawa - 1947 Łódź) |
Tytuł | W drodze na targ koński |
Technika | olej |
Materiał | płótno |
Rodzaj | malarstwo sztalugowe |
Wymiary | 50 x 80 cm |
Typ obiektu | malarstwo i rysunek |
Styl | międzywojenne |
Sygnatura | sygnowany p.d.: 'Cz. Wasilewski' |
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski | Nie |
Czesław Wasilewski
olej/płótno, 50 x 80 cm
W drodze na targ koński
Autor | Czesław Wasilewski |
---|---|
Daty życia autora | (1875 Warszawa - 1947 Łódź) |
Tytuł | W drodze na targ koński |
Technika | olej |
Materiał | płótno |
Rodzaj | malarstwo sztalugowe |
Wymiary | 50 x 80 cm |
Typ obiektu | malarstwo i rysunek |
Styl | międzywojenne |
Sygnatura | sygnowany p.d.: 'Cz. Wasilewski' |
Wymaga zezwolenia na wywóz za granicę Polski | Nie |